کشتی آزاد جوانان جهان | علی خرمدل به مدال طلا دست یافت | کرم پور و یوسفی برنزی شدند-راهبرد معاصر

کشتی آزاد جوانان جهان | علی خرمدل به مدال طلا دست یافت | کرم پور و یوسفی برنزی شدند

در پایان مسابقات پنج وزن نخست، علی خرمدل در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علی کرم پور در وزن ۷۰ کیلوگرم و مهدی یوسفی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۶۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، مسابقات پنج وزن نخست، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روز‌های ۱۶ و ۱۷ شهریورماه در شهر پونته ودرا کشور اسپانیا برگزار شد.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست، علی خرمدل در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علی کرم پور در وزن ۷۰ کیلوگرم و مهدی یوسفی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. میلاد والی زاد در وزن ۵۷ کیلوگرم و و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با با نتیجه ۱۱ بر صفر بکر کسر از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب هایکو گاسپاریان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، والی زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ مقابل عبداله توپراک از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آیخان عبدالازاد از آذربایجان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. خرمدل در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آدام آرخیف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر ۲ ماکوتو هوسوکاوا از ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی کرم پور در دور نخست با نتیجه ۱۵ بر ۴ الکساندر گایدارلی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگیوس یواکیمیدیس از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با بوهدان اولینیک از اوکراین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کرم پور در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ مغلوب ریویا یاماشیتا از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ برابر گوگا اوتیناشویلی از گرجستان پیروزی شد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم مهدی یوسفی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب آلپ ارسلان بنگنجوف از ترکمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صر مقابل الکساندر مامروش از اوکراین به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر دیمیتری لوکاشیوک از بلاروس را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل آمیت از هند با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری دست یافت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب رضابک آیتموخان قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم بزرگسالان جهان از قزاقستان شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، بابالو به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۴ بر ۴ و ضربه فنی مقابل نیکولائوس کاراوانوس از یونان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و نهم شد.

در پایان مسابقات روز نخست آمریکا با ۹۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با ۶۵ امتیاز دوم است و تیم‌های ژاپن، قزاقستان و گرجستان با ۴۵ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار دارد./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار